fredag den 21. oktober 2016

Kyllingeroulader med cheddar, persillepesto og røget skinke




Ret beset er det her en variant over kyllingeroulade ala gordon bleu. Mine kyllingeroulader er ikke paneret - det synes jeg godt kan blive lidt fedtet, og så SUK har jeg ødelagt alle de køkkenmaskiner jeg plejer at lave rasp med, og jeg nægter at bruge det ækle køberasp. Så i versionen her har jeg drysset håndhamrede brødkrummer henover. Hvis du har rasp vil jeg anbefale dig at bruge det. Fyldet består af røget skinke, den for tiden allerstedsnærværende cheddar og en lækker grøn persillepesto,

Persillepesto
1/2 bundt persille hakket middelfint
ca. 1 dl olivenolie
1 fed hvidløg
1/2 citron - revet skræl
salt, peber

3-4 store kyllingebryster
100 gr. røget skinke (tysk)
125 gr. cheddar
1 dl rasp
20 gr. iskoldt smør

Blend pesto-ingredienserne til en nogenlunde ensartet masse, den må gerne være lidt grov og ikke helt pureret.

Flæk kyllingebrysterne (fjern først skindet, hvis der er skind på), men skær dem ikke helt igennem. Læg den fladt ud på et brædt og bank dem forsigtigt lige tykke med den flade side af en kødhammer. Pas på, det sprøjter! Krydr dem med lidt salt og peber, og læg den røgede skinke på. Fordel 1-2 spsk. persillepesto op hver, og kom til sidst osten på. Rul det hele pænt sammen til en roulade, og stik en kødnål i, hvis du har - ellers læg dem bare med sammenføjningen nedad. Drys raspen over og til sidst tynde skiver af smør. Bag dem i en 200 grader varm ovn i ca. 20 minutter til de er gennemstegte og osten flyder ud (det er nu det viser sig om du har været dygtig eller doven da du bankede kyllingekødet ud). Tag ud af ovnen og lad hvile et par minutter inden servering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar